måndag, oktober 26, 2009

ny vecka

helgen rullade förbi fort som fan. eftersom jag jobbade hela helgen kändes det inte direkt som helg. många karlstadbor och annat diverse folk var väldigt sugna på burgers i helgen, satan vad mycket gäster vi haft!

sen har jag även hunnit handla en outfit tills på fredag, då jag och baby ska ha halloween fest här hemma. fan va kul det ska bli! det är så roligt också att han är lika peppad som jag. han har inte varit det förut när jag pratat om att ha fest hemma, men nu så! gött de! blir mycket roligare och enklare när man är två om att planera och fixa. du är bäst älskling! jag är inte riktigt klar med min outfit, vissa accesoarer som fattas men det fixar jag nu i veckan. sen ska vi fixa en massa dekoration, kulkulkul! det tråkiga är att jag bara är ledig en dag, imorgon. sen jobbar jag kväll resten. fick som tur var byta mitt pass på fredag så jag slutar halv tre istället för åtta. det gjorde mycket! då hinner jag fixa i ordning innan allt folk kommer! skönt.

det som ska göras i veckan är:

måndag (idag)
- tvätta
- försöka hinna med stan och kolla accesoarer
- jobba

tisdag
- assistentmöte
- kolla dekorationer med baby efter han slutat
- färga min utväxt?

onsdag
- börja småstäda lite
- jobba kväll

torsdag
- städa klart
- jobba kväll

fredag (dagen med stort D, haha)
- jobba
- duscha
- fixa i ordning mig själv/baby och vårat hem
- FESTEN BÖRJAR!

ska försöka klämma in och hinna träna med tessan-darling också. får se när vi ska hinna med det. det blir vad man gör det till, right?

antar att det kommer bli mycket på jobbet den här veckan i och med att det är lov. men men, då går dagarna fort iallafall, vilket innebär att det blir fredag snabbare! skönt det vore med lite lov, men dom dagarna är förbi nu när man är "vuxen" som det så fint kallas. kan inte vuxna också få ha lov? tänker tillbaka på när man var liten och gick i skolan, som man längtade till alla lovveckor man hade. man hade en egen liten nerräkning. för på lovet fick man vara ute längre, vara uppe längre. äta godis hela veckan (eller ja, man gjorde det även fast man kanske inte fick det) lovveckorna var som riktigt långa helger. ja, ska man säga att det kanske var bättre för när man var liten? haha. i och för sig så är jag väl nu uppe hur länge jag vill och äter godis precis när jag vill. vare sig det är helg eller inte helg. så egentligen går det väl jämt ut. förutom att man inte är ledig.

nej, nu måste jag springa ner till tvättstugan. som förövrigt är placerad flera kilometer härifrån känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar