lördag, oktober 03, 2009

hangover

det var riktigt trevligt igår hos kickan och alex. vi blev bjudna på tacopaj med sallad, asgott! vi drack en massa vin och spelade sällskapsspel. geni var väl inte riktigt min grej då jag inte är så haj på frågesportspel. brainstorm däremot var roligare, lite svårt men kul! framåt natten kom min hjärtevän tessan och hämtade oss. sen blev det sängen. imorse vaknade jag helt förstörd. sån bakfylla jag haft idag har jag nog aldrig varit med om tidigare. kunde inte göra annat än att pallra mig iväg till jobbet och jobba mina fyra timmar. jag antar att ni förstår att det var de längsta fyra timmarna någonsin för min del. magen och jag har inte varit kompisar alls idag. varför har jag börjat bli så bakis nu förtiden, är det för att jag börjat bli gammal eller vad handlar det om? ibland känner jag inte ett skit efter och ibland mår jag så konstigt dåligt. visst det har mycket att göra med mängden alkohol man dricker, om man röker eller inte, om man ätit ordentligt innan och en massa andra orsaker. men det är svårt att förklara vad jag menar, så skitsamma. haha.

efter jobbet kom baby och hämtade mig. vi åkte iväg och käkade med kickan och alex. sen hörde malin av sig och sa att hon var i stan. vi hade bestämt att ses idag, vilket alltid är lika trevligt! man hörs och ses så sällan fastän man varit kompisar sen barnsben och inte bor så jättelångt från varandra. men blir väl så med tiden. man bor i olika städer, man har sitt, man jobbar och så vidare och så vidare. nu kom hon iallafall hit och hälsade vilket gjorde mig jätteglad. vi satt och mös i soffan, pratade om allt och inget. sen åkte vi iväg och hyrde en film och köpte MASSA loosecandy. så gott! nu åkte hon hem för inte så länge sen och jag funderar starkt på och slänga mig i säng. baby är iväg till issa och greger, de har precis kommit hem från turkiet och issa har fyllt år så de skulle ha lite rajtantajtan.

imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra faktiskt. jag är sugen på att träna men får se om tessan är på, isåfall blir det iväg till sats en sväng annars kanske man skulle ta tag i och röja upp här i lägenheten. den gamla soffan står fortfarande och skräpar, en kompis till baby ska köpa den men han har inte tid att hämta den förrens om någon vecka. måste damma, plocka undan saker, röja bort tidningar, slå in paket (till leo och maj) dammsuga, göra i ordning för tvättiden på måndag (den vi INTE får glömma!) ta ner gardinerna i köket och ställda dit alla fina blommor i blomkrukorna jag köpte på dollarstore och så självklart diska! sen skulle det vara kul och laga någon god mat. ah, vi får se vad morgondagen har att erbjuda.

sleepin' time

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar