torsdag, oktober 22, 2009

walla

jag var uppe med tuppen klockan sju imorse. baby hade gjort i ordning tvätten igår kväll så det var bara för mig att gå ner. väl nere stoppar jag in tvätten i maskinerna och får då se att maskinerna inte är igång. kollar alla strömbrytare och alla är påslagna. tittar på klockan för att verkligen kolla så att den är sju. det är hon. går upp ur tvättstugan för att titta om jag hittar något nummer och ringa. självklart, de har ju bara sin telefontid. suck. så jag gick ner igen och skräms nästan ihjäl när det står en gubbe från riksbyggen där nere och pillar i proppskåpet. jag var ju bara borta några minuter så fattar inte var han kom ifrån. haha. han säger att det blivit något fel sen strömavbrottet igår så han vet inte riktigt vad han ska göra. jag blir ännu mer trött och tar min tvätt och går upp. tvättid nästa gång: måndag. hoppas det är fixat då.

jag drack lite kaffe baby hade lämnat i kaffebryggaren åt mig. satte mig framför farmville, som av någon konstig anledning inte fungerade. och gick sen och mös i sängen, då var klockan nio. snacka om att tiden får fort. lägga mig i sängen då var det skönaste jag gjort på länge tror jag. jag var riktigt sådär trött så man nästan men ändå inte slocknar på en gång. varmt och skönt var det! ställde klockan på tio men vaknade av att baby ringde.

så nu är jag uppe igen, har precis käkat frukost och har en kaffekopp i handen. känner mig mer död än levande. en dusch kanske får mig att piggna till. sen funderar jag faktiskt på att åka in till karlskoga idag. tända ett ljus på farfars grav och träffa farmor och lite vänner. eller om jag ska göra det till veckan när jag är ledig igen? åh, att jag bara inte kan bestämma mig.

nu snart blir det gym med tessan iallafall, pumpa lite legs! nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar