fredag, oktober 02, 2009

update

gårddagen var tuff, tröttheten besegrade mig tillslut. inte varje dag jag går upp halv sex och börjar dagen med att räkna varenda sak på jobbet. pappersvaror till råvaror, och jag kan ju säga att det inte är lite grejer man räknar. vissa förstår väl vad jag pratar om, andra inte. :) menmen, på ett sätt var det skönt att komma upp tidigt, jag blev pigg rätt fort men sen framåt lunch blev jag seg och ville bara däcka i sängen. då åkte jag, tessan och tessans systers underbara barn tillbaka till bergvik för att handla mat. jag behövde storhandla och tyckte det skulle vara kul och ha lite sällskap. det var det också. innan vi handlade hade tessan lovat barna att vi skulle äta på mitt jobb så det blev. glada och nöjda gick vi in och röjde runt på coop. det blev en händelserik handling. haha. nu förstår jag vad syrran menar med att de är skönt att få komma iväg utan barna och handla ibland. efter handlingen åkte vi hem till pelle och mig och fikade på muffins/dounts och skulle få barna att vila lite framför teletubbies. det gick sådär, den som somnade var såklart jag. haha. sen åkte dom hem och jag vilade lite till. när baby kom hem gjorde vi pannkakor med tillhörande gott, namnam! det satt fint kan jag lova!

på kvällen var det tjejkväll på stan mellan 18-21. en kväll de tydligen anordnar varje år, då alla affär har erbjudanden och rabatter tillägnat tjejerna plus uppträdanden och massa annat. tessan, jag och nina åkte ner och gick runt lite. johan, tessans gubbe, satt och tatuerade på carlings så vi var inne där och hejade. sen storshoppade tessan lakan på hemtex och vi både ljuslyktor på indiska. jag köpte tre stycken lila, runda i glas. två mindre och en större. tänkte att jag ska byta ut det vi har på varddagsrumsbordet mot dom. vi har ju pratat om att vi ska ha lite färgglada kuddar i soffan med mest inslag av lila så då tänkte jag att det skulle matcha lite. :)

idag har jag jobbat från halv tolv till nu typ, gick lite tidigare för det var så himla lungt. då sprang jag och köpte strumpor till baby och trosor till mig. vi har inte tvättid förrens på måndag så var tvungen, haha. vad dumt det kan bli när man missar tvättid på tvättid. har ingen lust och ställa mig och tvätta i handfatet, känns inte som att det blir tillräckligt rent. nu måste jag hoppa in i duschen för vi ska på middag hos kickan och alex om en stund, då kan det ju vara skönt och känna sig fräsch!

see ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar