måndag, oktober 05, 2009

fundersam

jobbet idag var soft, väldigt soft. som det alltid är på måndagar i och för sig, det skulle ju dock inte skada om karlstadborna var lite mer sugna på max när de är ute på bergvik och shoppar. så man får lite och göra! nu ska ännu en arbetskamrat börja studera, vilket gör mig ännu mer sugen. dock vet jag inte vad jag vill studera till. jag ska längre fram, om några år när jag fått mer kött på benen, studera till behandlingsassistent, det vet jag! men är sugen nu eller rättare sagt, jag blir riktigt sugen då och då. speciellt när man får höra att andra ska börja eller har börjat. trafiklärare, dagisfröken, personlig assistent, fritidsledare är några av yrkena jag tänkt på. men kan inte bestämma mig. eller så finns de inte att studera här eller nära eller på distans. känns lite onödigt och flytta på mig när jag har behandlingsassistent utbildningen i forshaga, den jag tänkt att söka om några år. även målare, elektriker eller något annat hantverksyrke får mitt intresse lite då och då. men då handlar de om att man ska hitta lärlingsplats och så vidare. det är inte lätt. skulle även vilja bli inredare, det är något jag tycker är kul! men hittade en kurs och den kostade skjortan! öppna en affär eller ett cafe vore också roligt och intressant men då är det bra om man kan något om företagande och ekonomi vilket jag inte är så haj på. visst lite kan jag, men inte tillräckligt tyvärr. när jag får höra att andra "tar tag" i sitt liv så blir jag lite avundsjuk, tänk om jag någon gång också kunde bestämma mig. ibland vet jag precis vad jag ska göra andra gånger inte. suck. beslutsångest så det skriker om det.

en sak som är säker iallafall, är att jag till nästa höst ska utomlands i någon månad. några veckor här och några veckor där kanske eller någon månad på ett ställe och resa runt. det återstår och se. men ut i världen och se mig om SKA jag!

nog om det här nu, det gör mig bara snurrig och lite depp faktiskt.

har precis käkat ägg och inväntar träning med tessan. idag blir det pump! mitt favorit pass. efter träningen ska jag ta över tvätten efter baby så han också kan åka och träna, samt damma och städa lite. måste verkligen få det gjort! hur tråkigt och jobbigt det än känns just nu. vore gött om man hade en maskin som gick runt och dammsög självmant när den kände av att det var smutsigt. vet att det finns det för gräsmattor. tror väl antagligen man får programmera in hur ofta den får klippa och så, men den åker ut och så in i typ en hundkoja när den behöver ladda batterierna, helt av sig själv! coolt tycker jag!

nu måste jag göra mig i ordning för nu kommer hon nog snart och hämtar upp mig!
HADE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar