torsdag, oktober 07, 2010

uppstart

då var vi här igen då. finns en del som vill att jag ska börja skriva igen, och innerst inne vill ju jag göra det också, men det blir liksom aldrig av. men nu har jag fixat lite med designen och det har gjort mig pepp! so here we go!

jag köpte för ett tag sen en systemkamera, så för att den ska komma till användning så lovar jag en ny bild i varje nytt inlägg jag gör och att ett inlägg ska göras minst varje dag! hah. vem försöker jag lura egentligen? tror inte jag har ett så intressant liv så jag kan få ihop ett inlägg varje dag. men det blir ju vad man gör det till, right? :)

i somras flyttade jag och minifis från slummen (gruvlyckan) till de lite finare kvarteren här i karlstad (herrhagen). det var det värsta jag gjort! vi hade så mycket dret och skit vi inte ens visste om. datastolar kastades ner från balkongen samt en massa annat som skulle iväg till skroten. vi slet och packade i en vecka innan. men det räckte inte. vi packade fortfarande den dagen vi skulle flytta. så en note till oss nästa gång vi flyttar "ORGANISERA OCH BÖRJA PACKA/RENSA MINST EN MÅNAD INNAN VI FLYTTAR!". städningen ska vi inte tala om. det vill jag heller aldrig göra om. usch och fy. jag satt på mina knän i säkert 6h och skrubbade de äckliga elementen som inte hade blivit rengjorda på 20 år. sen när väl hyresvärden gjorde avstämningen så kollar han dem inte ens?! åh. slit i onödan? ja!

nu till den nya lägenheten. den känns inte helt hundra faktiskt, det är tråkigt men sant. (jag kände mig mer "hemma" i den andra lägenheten om jag ska vara ärlig.) flyttkartonger står fortfarande kvar i tv-rummet. vi har inte fått upp något på väggarna förutom tavlan i hallen som sitter osymetriskt och snett. vi har tapetserat om i sovrummet och det blev jättefint! det är väl rummet jag är mest nöjd med. badrummet kan man spy på. för litet och gammalt. fine. jag tycker om lägenheten litegrann och jag vet att det tar tid att få som man vill, om man någongång ens får det. men det känns inte rätt ändå. hur mycket nya möbler vi än köpt så känns det inte helt hundra. jag har en drömbild på hur jag vill att mitt hem ska se ut. och det är inte såhär. men dagarna går och vi lever på iaf. jag vet att minifis känner precis som jag också. läget är perfekt, kunde inte varit bättre! nära centrum men ändå inte för nära! och vi ska väl vara glada för att vi har tak över huvudet och inte fryser om nätterna. så jag och ni ska inte bli förvånade ifall vi flyttar snart igen. för det kan hända.


det här blev ett väldigt långt "första" inlägg men det är ju en bra början. själv gillar jag inte bloggar med för mycket text och inga bilder. men det här är ju min blogg och jag gillar den precis som jag gör den till! den meningen kändes inte helt hundra svensk. hah. nu ska jag dammsuga.

här får ni en gammal go bild på mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar