onsdag, mars 17, 2010

hår på tungan

jag har precis slagit mig ner i soffan med lite frukost, ett glas nyponsoppa, två mackor med pepparsalami och en kiwi. påtal om kiwi, kan man äta "skalet" runt kiwin? när jag var liten sa folk att man kunde det. men gjorde man det kunde man även få hår på tungan? jag vågade aldrig äta "skalet" med risk för att just få hår på tungan, haha. dock skulle jag inte äta det nu heller. kan bara tänka mig hur konsistensen av det "håriga" som är på skalet gör sig i munnen. såå, nejtack till kiwiskal. något annat man tydligen också kan få hår på tungan av är om man gör munbloss när man röker. ingen aning om de är sant. men det är ju inget jag behöver oroa mig över eftersom jag inte röker. nog om håriga tungor!

jag tycker det är jättehärligt att vakna upp till solen som letar sig in mellan persiennerna, det gör mig pigg och alert! imorse gick jag upp vid halv nio-nio. jag har hunnit plocka undan och vikit en del av tvätten, lagat mat till pelle som han kan äta när han kommer hem från jobbet samt matlåda till mig såklart. jag har gjort mig i ordning och ska snart straska iväg till bussen. 12-22 på jobbet en solig dag som denna är inte så lockande men man får tänka på cashen som rullar in i mitten på nästa månad. inget jobb - inga cash.

nej, dax att knalla! hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar