söndag, oktober 24, 2010

pannkakor

jag tänker ägna ett inlägg av kärlek till just pannkakor. pannkakor är nämligen kärlek, rakt igenom!

ni kanske tycker jag äter pannkakor ofta, men guess what? I LOVE IT! ett liv utan pannkakor helt eller ett liv med bara pannkakor? jag skulle välja alternativ två utan att tveka! det funkar till allt, frukost, mellis, lunch, kvällsmat, middag what ever. det blir ju vad man gör de till, right? bäst smakar pannkakor med bara kanel och socker på. ja ni hörde rätt. kanske låter torrt men det är fantastiskt gott! keso och sylt på pannkakor får även det högt betyg av mig! och nu när vi ändå är inne på ämnet pannkakor så kan jag ju berätta att det är precis det jag står och ska laga nu. smeten håller på och jäsa, och jag är redo med stekpannan!

recept på världens bästa pannkakor:

2,5 dl mjöl
6 dl mjölk
3 ägg
lite salt och socker
lite smör

blanda salt, socker och mjöl. tillsätt hälften av mjölken och vispa till en slät smet. blanda sen i resten av mjölken samt äggen. lät jäsa en stund. smält sen lite smör och ha i. värm stekpanna och sen är det bara att köra!

ps. recept taget från inter-net! lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar