tisdag, september 22, 2009

in charleswood

sitter hemma hos faster och jennie. kom till karlskoga vid halv åtta, fick gå upp halv sex för att åka med älslingen till kristinehamn. det var faktiskt skönt och gå upp så tidigt men nu börjar tröttheten hinna ikapp. har druckit massa kaffe och blivit bjuden på frukost. :) blir mer kaffe snart. skulle ju träffat fanny nu på morgonen men när jag kom dit var hon dålig, och jag vill inte bli sjuk igen så fick ringa faster så hon fick komma och hämta upp mig. ska väl börja göra mig i ordning snart så man känner sig som en människa, men orkar inte riktigt än.

vädret suger. regn, rusk o blåst. nu känns det verkligen att hösten är här. hösten kan vara mysig, om de inte blåser o regnar vill säga. alla fina färger på träden och marken, den sköna luften och om solen skiner så är det ett stort plus! kommer ihåg när jag bodde hos eva o co vad fint det blev framåt hösten. (de bor en liten bit ut på landet) det var så skönt och gå en promenad och andas in den sköna luften. blev som lite meducin för min arma kropp, haha. nu får man nöja sig med en promenad i stan och andas in avgaser från diverse olika saker.


jag låg och tänkte igår på att jag gjort flera försök till att hålla igång en blogg, detta är väl min tredje tror jag på något år. de två innan uppdaterade jag i några veckor sen "glömde" jag bort dem, eller jag kände väl inte riktigt att jag trivdes där jag hade dem. blogspot verkar dock vara ett bra och "enkelt" ställe för mig. jag har inte tänkt att jag ska blogga om något speciellt ämne eller för någon speciell skull, utan för att få "skriva av mig" lite då och då. av någon konstig anledning så känns det lite "lättare" i själen när jag suttit och skrivit en stund, även om inläggen handlar om oväsentliga saker för andra. vi får väl se hur det går. :)

nu ska jag väl vara lite social mot min älskade faster och kusin, innan de tror att de förlorat mig helt, i den just nu väldigt heta "blogg-världen".

hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar