måndag, september 21, 2009

första

hey ho, då var man igång igen. ny blogg - nya möjligheter, inte sant?

helgen bestod av bilåkning, till norrköping - till örebro (syrran o co) - till kristinehamn - sen hem. i norrköping skulle pelle (min sambo) sälja sin pärla till bil, men killen som kollade på bilen var "rädd" att ac'n kompressor var sönder då inte ac'n var så kall som den "skulle" vara. dock så tror både jag och pelle att det bara är att fylla på den. bilen är såpass ny (4år) så den borde inte gått sönder. killen ifråga hade åkt tillsammans med sina föräldrar ända från kalmar och vi från karlstad. lite onödigt de kändes. visst 100.000 är mycket pengar men ibland får man väl tänka lite mer logiskt än han gjorde. hans pappa sa tom att han hörde att kompressorn startade. så det var bara för oss att åka hem igen, med två bilar. jättekul och åka efter varandra i flera mil utan att kunna prata, förutom i telefonen. nej, det var inte så kul. men men.

vi åkte hem till syrran i östansjö (utanför örebro) och var där till söndagen. alltid lika mysigt att träffa dom, tyvärr var leo inte hemma. han hade åkt med hans farmor o farfar till hans kusiner uppåt i landet och skulle inte komma hem förens idag. men vi fick iaf busa o kramas med maj. :) när hon hade somnat korkade vi upp en vinflaska och karlarna drack öl. vinet var faktiskt riktigt gott. jag har blivit mer och mer förtjust i vin under detta år skulle jag väl vilja säga. innan ogillade jag det ganska mycket. men de vinet vi drack kan jag verkligen tänka mig att dricka igen. syrran hade både en flaska med vitt vin och en med rött vin. vi drack upp båda två. haha. kvällen bestod alltså av mys, alkohol, sällskapsspel (som jag sög på), gitarr hjälte samt spotify. framåt ett - två höll både pelle och jag på att somna, vi hade ändå gått upp halv sju så det var väl ganska förståeligt. då blev de sängen och vi slocknade utan några som helst problem. på morgonen blev de lite sovmorgon sen en jättegod frukost. sen fick vi bege oss hemåt för pelle skulle iväg och åka cross.

väl hemma ringde jag tessan så hon kom hit med en bunt wallander och beck filmer. vi gick iväg och köpte cola och snus sen mös vi för hela slanten! när pelle kom hem gjorde vi varma mackor, hoppade in i duschen och sen rakt ner i säng!

idag börjar jag jobba kl 15-22. ska väl bli skönt och komma igång med det igen, blev ju sjuk förra helgen och låg hela veckan. så enormt töligt, jag är en person som blir så sjukt rastlös om det inte händer något eller om jag inte gör något. hela veckan låg jag framför tvn eller i sängen med en bok. läste ut 3 pocketböcker (500sidor styck) jag lånat av syrran. tur att alla tre var läsvärda. den jag gillade mest var nog ps. jag älskar dig.. den var så fin och nu vill jag bara se filmen. dock brukar det väl vara så att filmen är sämre än boken eller viseversa men vi får se. känns inte som att filmen kan bli dålig när boken var så bra!

nu när jag blivit frisk igen tänkte jag att jag skulle börja denna dag med en promenad för att komma igång med träningen igen, men då vaknar jag såklart med ont i halsen så de får bli imorgon istället. tänker inte riskera för fem öre att åka dit och bli sjuk igen.

nu ska jag göra en kopp te och läsa lite innan jag åker iväg till jobbet.

hade gött!

1 kommentar:

  1. hej gumms =) inte läst boken, men filmen var jättebra! se den med pelle ;)

    KRAM

    SvaraRadera