lördag, september 26, 2009

äntligen

äntligen är jag hemma. lite drygt det var sista timmarna på jobbet, inte så konstigt egentligen eftersom allt annat stänger 18.

nåja, nu är jag somsagt hemma och myser. baby hade lämnat lite öl till mig, har precis knäckt en och tänker ta en varm skön dusch. finns inget bättre än att duscha efter jobbet, och sämre blir det ju inte med en kall öl i ena näven! tessan valde att gå ut ikväll, hon kände att hon behövde komma ut lite. jag förstår henne helt. vill också ut men kände inte att ikväll skulle vara någon bra idé. dels för att jag jobbar imorgon och för att jag helt enkelt bara kände för att ta det lungt den här helgen. det kommer fler dagar och helger! är lite nyfiken på vad nöjesfabriken tänker bjuda på för band i höst. hoppas det är några bra, då vill jag dit!

har kollat runt i ett par månader nu efter en ny, fräsch lägenhet till mig och älsklingen. vill flytta ifrån det här ghettoområdet vi bor i. standarden på den här lägenheten är kanske inte i andras ögon jätte förfärlig men jag är så trött på den, och när hyresvärden är som den är så blir det inte bättre heller. deras telefontider är sämst. 40 min på morgonen måndag till fredag. plus att det varje gång när man försöker ringa är telefonkö. jag är ju inte ensam som hyresgäst, det förstår jag. men utöka telefontiden eller anställ någon som kan ta hand om alla samtal hela dagen, alla dagar. så svårt kan det ju inte vara. nej, det är inte lätt och hitta något nytt. vi har tittat på några lägenheter men andra hinner före med och bestämma sig. det gäller väl att vara snabb men kan ju vara kul om man är nöjd och inte bara bestämmer sig för att "få den". det är väl bara att hålla tummarna och hålla ännu mer utkik.

nej, nu blir det duschen!

1 kommentar:

  1. Javisst Ja kan ge dig lite:) ja kan få lite för mkt åt huvudet när de gäller träningen ibland:P Så de finns allt lite över till dig vännen! :) De låter inte bra, hur sjuk då?

    P&K!

    SvaraRadera