torsdag, september 24, 2009

baktajm

ska snart hoppa in i duschen. tessan hjärtat är påväg hit snart kan ju va gött och lukta lite fräscht då. vi ska baka lite tänkte jag. fick lite inspiration när jag hälsade på hos jenkan i krillehöla igår. hon hade bakat en jättegod hallonpaj (jag blev väldigt glad, eftersom jag älskar hallon!) som hon bjöd på. därför tänkte jag att jag skulle ta tag i och baka den där morotskakan med banan jag klippte ut recept på för ett tag sen. tänkte även slänga ihop en enkel sockerkaka, baby berättade nämligen för mig igår efter två år att han älskar vanlig enkel sockerkaka och undrade varför jag, jag som är ett enormt kaffebröd monster, aldrig har bakat en massa sånt tidigare. haha. har väl inte haft lusten till det fick bli min förklaring. inte riktigt sant kanske men inge roligt och baka själv sen är våran frys ALLTID proppfull så har inte haft plats till och lägga det någonstanns. men nu får jag rensa bort lite så de får plats, om vi inte äter upp allt på en gång. blir det bra och gott så är chansen ganska stor att det händer!

skrapade precis fram 25:- på en trisslott jag köpte när jag var iväg och handlade förut. gjorde mig glad. byter nog in den till en ny trisslott och håller tummarna för att jag vinner mer! :)

promoes nya album spelas hårt nu. hittade det på spotify av ren tur och jag älskart!

nej, nu blir de duschen!
hoppas vi hämtar nya soffan ikväll, då blir det garanterat filmkväll ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar