måndag, november 30, 2009

allt och inget


jag sitter och försöker komma på julklappar till dem vi har kvar att köpa till. men det är inte det lättaste må jag säga. man kommer på massa bra ideer men sen får man tänka om lite. igår var det första advent (en väldigt mysig sådan!) och nu kommer dagarna gå väldigt fort fram till dagen med stort D, julafton.


nya gardiner, ny stjärnstake till fönstret o så de små dukarna på bordet, nu är det jul!


vi köpte julklappar till pelles mamma och roffe, samt pelles pappa och catrin. men det är fortfarande många kvar! på ett sätt är det väldigt roligt att köpa julklappar tycker jag, även om det i slutändan svider lite granna i plånboken.



efter en dag på bergvik, maxi och ikea. julklappar, lite kläder till pelle, mat/ingredienser till julbak samt annat smått och gott!



ikväll kommer tessan och johan hit. vi ska snacka lite ideer till pelles tatuering (och kanske även till min arm, hihi). kolla någon bra film och äta något smaskens. jag hade tänkt att baka lussebullar, eftersom vi inte hann göra det igår, men tror det får bli imorgon istället.


jag skulle varit ledig imorgon men tog filles inventeringstimmar så ska upp före sex för att inventera på jobbet. jag tycker faktiskt det är väldigt kul och inventera, av någon konstig anledning. har gjort det dom senaste månaderna. skönt att komma upp i tid. jobba några timmar och sen vara klar för att göra något annat under resten av dagen. asgött! ska försöka komma iväg och träna någon gång under dagen imorgon också. var ett tag sen, tyvärr. ska jag träna den här veckan måste jag göra det nu i veckan för i helgen blir det heldagar på jobbet.


nej, nu ska jag nog mysa ner mig ännu mer i soffan en stund innan tessan och johan kommer hit!


pöss

1 kommentar: