måndag, november 09, 2009

ordning och reda pengar på fredag

idag har jag varit ledig. vaknade för sent, runt elva, men ibland är det skönt att få sova ut! tyckte jag förtjänade det efter att jag jobbat hela helgen. unnar man sig saker lite då och då så mår man mycket bättre, eller iallafall jag. det kan vara en sovmorgon, något sött, en tid för uppfräschning av ögonbryn eller håret. ja, i princip vad som helst som får själen att le lite extra. jag känner mig "starkare" och framför allt gladare!

under dagen har jag inte gjort så mycket. jag träffade tessan en stund, vi var till ikea och shoppade två stora förvaringsboxar till babys och min klädkammare. dagens fix var att styra upp och strukturera den. jag tycker att jag lyckades väldigt bra faktiskt! jag skulle tagit "före och efter" bilder men tänkte inte så långt när jag väl höll på. baby tyckte också det blev enormt bra. nu kan vi gå in några steg och snurra några varv utan att vara rädda för att vi ska få något i huvudet eller trampa på en massa saker! jag tycker det är så skönt att få saker fixade och i ordning!

efter att jag fixat klädkammaren sjönk jag ner framför tvn en sväng innan jag satte igång med maten. middagen bestod av en jättegod köttfärsås och spaghetti, enkelt och smidigt när man inte orkar lyxa till det.

nu har jag och baby precis duschat, mysmys. han gick och la sig och jag tänkte väl följa efter här om en stund.. imorgon blir det pump med tessan vid lunchtid sen får vi se vad jag hittar på!

jag hittade även billigare flygbiljetter till thailand idag, 5200 per person tur och retur! är så taggad! vill boka biljetterna nu snart så jag blir ännu mer taggad! spara spara spara! är inte den personen som tycker det är "kul" att spara om jag inte har något "mål" med det men det kommer jag ju snart att ha så då kommer det bli "lättare"! wiho!

nej, nu blir det natta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar