fredag, november 06, 2009

skön morgon


jag vaknade upp idag och var för ovanlighetens skull inte så trött. hade ställt klockan på halv nio, men gick upp halv tio. jag är den sortens människa som brukar bli tröttare av att snoza vilket resulterar i att jag sover längre, men inte idag inte. hade tänkt mig en promenad men när jag kollade ut genom fönstret ändrade jag mig direkt. blask, regn och blåst, inte det härligaste vädret för en promenad. därför gjorde jag istället en god frukost med vanlijte m massa honung, ägg och mackor med keso och kalkon. namnam!


igår började jag känna av min hals igen, eller egentligen inte halsen utan halsmandlarna bara. det låter äckligt när man pratar om det, men de blir irriterade, svullnar upp och det kommer vita pluppar som sitter och skaver som man kan trycka bort. vet inte vad jag ska göra, det är skitirriterande! ringer jag vårdcentralen så dröjer det ju veckor innan man får en tid och då hinner det ju lägga sig. helst av allt skulle jag vilja att det opererade bort dem, då skulle jag slippa det forever! men så enkelt är det väl inte. suck.


jag har suttit och kollat lite flygstolar till thailand. jag och baby (plus alla andra som vill hänga med såklart!) har tänkt att åka dit och backpacka i några veckor nästa höst. hittade en resa tur och retur för 7000:- det är väl inte så farligt eller? kändes inte så men det kanske går att hitta ännu billigare. jag blir ännu sugnare nu när alex, en kompis till mig och baby, sitter på msn och berättar för mig hur gött hon har det där nere! åh, ta mig dit nu!


förresten, jag har sökt två kurser till vårterminen. den ena är på 15hp och heter Socialpedagogik och den andra är på 7,5hp och heter Barn och ungdomskultur. Identitet och motstånd. Den sistnämnda ser jag verkligen fram emot, den verkar så intressant! Jag kände för några veckor sen att nu får det vara nog, nu måste jag göra något annars kommer jag gå in i väggen. jobbet ger mig tyvärr inte samma känsla som förr, jag känner att jag bara står och stampar och utvecklas inte för fem öre längre. så nu har jag sökt de där två kurserna så får vi se vad som händer sen. jag kommer antagligen få gå ner i timmar på jobbet, men antar att jag har rätt att söka studiestöd så ekonomin ska jag väl inte behöva oroa mig för. dock har jag ingen lust att söka studielån för det kommer jag få göra när jag ska plugga till det jag vill bli om något/några år.


det var en liten uppdatering på vad som händer i mitt liv för tillfället. ihelgen blir det jobb, jobb och återigen jobb. baby får besök av sina bröder så de ska väl mysa och ha det gött. på söndag är det farsdag, grattis pappa. jag har tyvärr ingen tid till att åka till karlskoga och hälsa på dig. hoppas du får en bra dag iallafall!


nu ska jag dricka upp min julmust, mumsa upp lussebullen och suga lite på mina satsumas bitar sen iväg och hämta leksaker sen till jobbet!


jag älskar dej över allt annat, puss

1 kommentar:

  1. såklart ja vill med. tjatat länge på dig om thailand : ] puss jennie

    SvaraRadera