fredag, november 20, 2009

fredag

alla hurrar förutom phia. ja, det är fredag och idag efter fyra tar de flesta helg. men inte jag inte. denna helg är min jobbar helg vilket inte betyder ledighet för min del. efter nästan två år av helgjobbande så kan jag fortfarande bli dagsnurrig. alltså jag blandar ihop vad det är för dag när det är helg och dagarna efter en jobbhelg också. vet inte vad det beror på. men det är väl helt enkelt för att jag jobbar och de flesta runt omkring mig inte gör det på helgerna. det går väl inte riktigt ihop för mig. haha. det är en annan sak om jag är ledig en helg, då hamnar dagarna rätt per automatik.

idag vaknade jag halv nio av att telefonen ringde, de var från jobbet. skulle jag få betalt av att svara och hjälpa de som behöver hjälp på jobbet när man i vanliga fall inte jobbar så skulle jag vara rik nu. haha. jag har inte hjärta och inte svara heller. så jag får väl skylla mig själv. en månad var det extremt mycket så då fick jag nästan säga ifrån. jag är faktiskt inte ensam arbetsledare på jobbet. det är inte det att jag inte vill hjälpa till men när omgivningen runt omkring till och med lägger märke till att jag fick flera telefonsamtal så började jag också fundera. jaja, nog om det.

jag känner mig lite bitter idag. bitter på allt och inget faktiskt. nej, jag ska väl inte sitta här och tjura. ska plocka lite mer här hemma, vi får ju helgbesök idag! pelles kompis och tjej från västerås kommer hit. har aldrig träffat människorna men det ska bli kul! lära känna nytt fölk är väl inte fel. sen måste jag göra mig själv i ordning inför jobb halv tolv till åtta ikväll. gäsp.

jag skickar ett grattis till sötnosa jenny på hennes födelsedag idag! hurra hurra hurra! hoppas du får en bra dag! :)

1 kommentar:

  1. tack phiis! :) blir ingen höjdar födelsedag men på söndag blir det nog roligare haha :D vill du komma den 27 på inflyttningsfest?? har förmig jag skickade till dig på fejjan :) Pussss <3

    SvaraRadera