fredag, december 04, 2009

god morgon

ja, det här är verkligen en god morgon, en skön morgon. vaknade upp av att baby kom in med en kopp kaffe och bad mig vakna till mysigt och skönt liggandes i sängen. han satt på tvn och gav mig en puss. det är min karl det! :)

nu har jag legat här ett tag och känner mig rätt pigg. så det kanske är dax att röra sig ifrån bekvämligheterna och värmen i sängen och göra lite frukost åt min kära. är sugen på en skön promenad, iofs har jag inte sett vädret ute än men som någon vis man/kvinna sa någon gång, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. ah vi får se.

jag har varit så dålig med träningen de senaste två veckorna, fy. tessan har jobbat och inte orkat, issa har varit bortrest och andra kompisar har jobbat när jag varit ledig och vice versa. jag vet, jag kan gå iväg själv. men jag tycker inte det är kul att gå iväg och träna själv. har haft flera tillfällen till det, men som sagt, blir omotiverad och så skiter jag i det i stället. måste på något sätt lära mig att komma iväg själv. kan inte "sluta" träna för att andra inte kan. sen har jag varit väldigt bortskämd med att pelle varit hemma och då har jag helt enkelt umgåtts med honom hellre. låter som att jag "skyller" på mina vänner och pojkvän men så är det inte. jag har bara mig själv att skylla. så nästa vecka, då kör jag igång ordentligt igen. vare sig jag får gå iväg själv eller inte! jag mår ärligt talat sämre både psykiskt och fysiskt om jag inte tränar på ett tag. inte så psykiskt dåligt att jag är "sjuk" men jag känner mig mindre glad och pigg i själen om jag inte tränar, och det är ju inget roligt. så nästa vecka it is!

nu ska jag gå upp och göra en riktig brakfrukost! (frukost är väl nästan det bästa på hela dagen, om man gör en riktigt god frukost vill säga.) senare idag blir det jobb till sent på kvällen och så kommer resten av helgen också se ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar