fredag, februari 11, 2011

mål o diverse

för att få mer struktur på mitt liv har jag satt upp ett flertal mål som ska hjälpa mig på vägen. de gäller bla alkoholen, träningen och mitt sparande.

alkoholen är ju något man skulle kunna lägga av med helt egentligen. men sen ibland så blir man sugen på ett glas vitt eller någon öl, så att ha som mål att inte dricka alls finns inte med på kartan. dock ska jag "lära" mig att dricka måttligt. här har min samtalsterapeut hjälpt mig på vägen. det känns riktigt skönt att ha delmål på vägen också, det är viktigt. för att jag ska känna att jag kommer någon vart.

träningen då, har satt som mål att jag ska träna minst 2 ggr i veckan. dels för att jag ska "komma in" i det och sen öka ggrna successivt! den här veckan började inte så bra, men jag har faktiskt tränat 2 ggr, inte de seriösaste passen men ändå! jag har kommit iväg och det är det som räknas just nu! har dock ett litet problem, har ett kort på friskis som går ut i augusti men vill hellre träna på sats då jag känner mig mer "hemma" där. att då skaffa kort på sats är väl egentligen att slänga pengarna som dras till friskis i sjön, men känner inte att det kommer bli så många besök på friskis om jag inte trivs. vi får se vi får se.

o så sparandet, var på möte på banken för någon vecka sen och ökade mitt sparande rejält. mitt mål är att inte röra dessa pengar. har ett sparande i fonder som är långsiktigt och ett annat som ska bli som en "buffert". skulle vara väldigt roligt att kunna låta dem vara och verkligen se pengarna växa till något stort! ska ju hälsa på malin i vår och vill även utomlands. så det får väl helt enkelt bli min lilla sporre!

känns riktigt skönt att ha satt upp dessa mål. sen finns de väl lite småmål man kanske betar av på vägen. men nu är det fokus på dessa först och främst!

1 kommentar:

  1. Haha, men det är lugnt! Jo då, det är bättre faktiskt. Var ju bara en vanlig förkylning med feber. Men jag fick ta test för en massa annat, men vad minns jag inte. Men hur som helst så är det bättre nu, vilket är grymt skönt!

    Ååååh, vad kul! Vad ska ni göra där, bara åka skidor? Konferensresa låter vuxet, vad gjorde ni? Var var ni? :)

    Ja, nån gång i mars måste det bli som tidigast. Inte långt kvar tills vi flyttar nu så då måste vi ses! Satan vad kul det ska bli, är för längesen nu! Ha det jättekul i Åre så får du svara sen när du har tid, jag väntar. :)

    Ha det bästtttt!

    SvaraRadera